دانش‌بنیان| دستگاه ایران‌ساخت به تولید لوله‌های بدون درز سرعت بخشید

دانش‌بنیان| دستگاه ایران‌ساخت به تولید لوله‌های بدون درز سرعت بخشید


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 79142
دستگاه فلوفرم ایران‌ساخت، قابلیتی ایجاد کرده است تا تولید انواع لوله های مقاوم به خوردگی صنعت نفتدر داخل کشور ممکن شود.

مهدی وطنی مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی ایده پردازان وطن از اهمیت این دستگاه برای صنایع نفت و خطوط انتقال گفت و ادامه داد: با تکیه به دانش فنی و تجربه گروه های تخصصی توانایی تولید دستگاه های فلوفرم در داخل کشور مهیا شد و اکنون بزرگ ترین دستگاه فلوفرمینگ جهان در این شرکت ساخته شده است.

این دستگاه غول پیکر با وزنی بالغ بر 200 تن، قادر به تولید لوله ها و سیلندرهای جدار نازک دقیق بدون درز تا قطر 2100 میلیمتر و طول 12 هزار میلیمتر است. همچنین این ماشین تنها دستگاه فلوفرمینگ چهار غلتکه در ایران است.

 

تولید انواع لوله های مقاوم به خوردگی

دست یابی به فناوری فلوفرمینگ فعالان فناور شرکت ایده پردازان وطن را قادر ساخته است تا به تولید انواع لوله های مقاوم به خوردگی در صنعت نفت که در حال حاضر به صورت کامل وارد می شود، بپردازد و بدین ترتیب بخشی از نیاز کشور در این زمینه را برطرف سازد.

تولید نمونه ایران‌ساخت دستگاه فلوفرم عظیم در کنار سایر دستگاه های اسپینینگ، ماشین کاری و شکل دهی فلزات و همراه با دانش فنی کسب شده در تجربیات گذشته این شرکت را قادر ساخته است تا تمام نیازهای تکنولوژیک محصول مورد نظر مشتریان را تامین کند.

با هدف رفع نیازهای کشور در زمینه ماشین‌آلات و قطعات پیشرفته صنعتی به ‌ویژه در زمینه شکل ‌دهی فلزات فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون توانایی تولید تمامی ماشین ‌آلات مرتبط با تولید لوله‌ های بدون درز به‌ ویژه لوله‌های بدون درز ضد خوردگی را در اختیار داشته که در صنایع مختلف به ویژه صنعت نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و خودروسازی قابل استفاده است.

خوراک دستگاه فلوفرمینگ یک لوله با قطر ۱.۵ تا ۲ سانتی‌ متر است. دستگاه فلوفرم به روش شکل ‌دهی چرخشی توسط سه یا چهار غلتک از ضخامت لوله کم و به طول لوله اضافه می ‌کند. این امر سبب می ‌شود که لوله‌هایی با جدار نازک با طول بلند و دقت بسیار بالا تولید شود.

 

ساخت قطعات سیلندری

درحال حاضر فلوفرمینگ و شکل ‌دهی چرخشی، پیشرفته‌ ترین روش تولید قطعاتی نظیر رینگ چرخ خودرو، انواع پولی‌های دقیق، قطعات سیلندری با چرخ دنده داخلی و هزارخاری، کلاچ و پوسته جعبه دنده اتوماتیک است.

قیمت جهانی دستگاه فلوفرمینگ در تیپ و سایزهای مختلف متفاوت است و از ۲.۵ میلیون تا ۶.۵ میلیون یورو می‌تواند قیمت داشته باشد که البته در داخل کشور با یک سوم قیمت نمونه خارجی تولید شده است.

این مدیر حوزه دانش بنیان به اشتغال‌ زایی صورت گرفته در شرکت ایده پردازان وطن اشاره کرد و گفت: در مجموعه ایده پردازان وطن حدود ۱۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان| دستگاه تنفس مصنوعی ایران‌ساخت امدادرسانی به بیماران را سرعت بخشید
دانش‌بنیان| دستگاه تنفس مصنوعی ایران‌ساخت امدادرسانی به بیماران را سرعت بخشید
00/08/01 - 10:34
چاره فناورانه؛ کیفیت لوله‌های پلیمری افزایش می‌یابد
چاره فناورانه؛ کیفیت لوله‌های پلیمری افزایش می‌یابد
00/05/09 - 11:58
چشم ماشین‌ها به تجهیزات ایران‌ساخت روشن شد
چشم ماشین‌ها به تجهیزات ایران‌ساخت روشن شد
00/04/06 - 09:31
بیشتر بخوانیم